zaterdag 22 februari 2014

Strandjutter



Wij hebben hier in huis onze eigen strandjutter. En wel in de persoon van Valentijn.
Het kind vindt echt dagelijks wel íets! De ene keer een knikker, dan een auto, dan een veer, een paperclip, een haarspeldje, een steentje. You name it. Iedere dag komt er in ieder geval wel iets uit zijn zakken of tas gerold.
Loop je ergens met hem, dan kun je er vergif op innemen dat zijn blik op beneden gericht is en hij ongetwijfeld iets op zal gaan rapen (ondanks herhaaldelijke vermaning dat hij niet alles op moet rapen, maar ja, wie ben ik hè?!).

Hij heeft het overigens niet van vreemden, want hoewel ik vroeger regelmatig zelf voor strandjutter werd uitgemaakt, ben ik écht geen partij voor manlief!
Want áls ik die naam al verdiende, dan ligt de nadruk op verdiende. Wat mij betreft kan ik hem nog wel altijd aan Joep toeschuiven. (wat hij zelf ongetwijfeld zal tegenspreken :-) )

Straks weer een wasje draaien. Benieuwd wat ik vandaag weer in Valentijn's zakken vind...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten