dinsdag 12 mei 2015

Verantwoordelijkheidsgevoel





Afgelopen weken hadden de kinderen mei vakantie.
Fijn, leuk, gezellig en even wat minder goed opgelet op wat we aten.

Eind van de vakantie zeiden we dus ook dat we, nu we weer naar school gaan, weer wat beter gaan opletten op wat we eten.

Als ik vandaag na school de tassen leeg maak, voel ik iets kouds en nats in de tas van Valentijn (7). Hè jak, wat is dat nou? Zijn rugzak is helemaal nat en wit vanbinnen en mijn hand dus ook. Hmm...
Als ik Valentijn om uitleg vraag, kijkt hij me met van die enorm onschuldige puppy ogen aan. Er had een kindje ijsjes getrakteerd 'en we zouden weer opletten met eten, dus heb ik hem in mijn tas gedaan'.
Niet alleen het ijsje is gesmolten, maar ik smelt ook ter plekke.
Wat een verantwoordelijkheidsgevoel!
Wat een kanjer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten