donderdag 30 augustus 2012

Groep 3


Gisteravond was het kennismaking op school. Olivier zit nu in groep 3 (3 aaaaaaaa, ja schat, sorry, 3A) en uit 5 kleuterklassen zijn twee groepen 3 gekomen, dus een hoop ouders die elkaar nog niet kennen en een heel nieuwe fase op school. Want nu wordt er niet meer alleen maar gespeeld, maar ook serieus gewerkt. Er moet worden gelezen, geschreven en gerekend om maar eens wat te noemen.
Bij binnenkomst gingen we aan het tafeltje van ons eigen kind zitten en daar lag, zo lief, een briefje van mijn liefste met daarop geschreven 'dag mama en papa'. Wat worden ze groot...
Wat ze allemaal doen en gaan doen werd ons dus gisteren verteld. Poeh, hard werken en ondanks dat ze pas drie weken onderweg zijn, was ik onder de indruk van wat er allemaal al gedaan was, want je mocht overal in en aan zitten, dus ook in de werkboekjes en laatjes van je kind.
Maar wat moeten ze nog een hoop leren en doen, wat een lange weg nog en wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef... (hoewel ik ongetwijfeld nog een héle hoop ga leren van mijn jongens de komende jaren, want er is toch ook al wel weer veel weg gesijpeld in de loop der tijd -of gewoon verdrongen bij sommige onderwerpen...-).

Toen kwam het moment dat door de juffen werd aangegeven dat ze nog op zoek waren naar een klassenouder en zag ik van alle uithoeken vingers naar me uitgestoken worden. Dus.... Met andere woorden, gisteren is dus, min of meer democratisch, besloten dat ik, net als vorig schooljaar, ook dit jaar weer klassenouder zal zijn. 'Mijn ouders' weten wat ze vragen, dus ik vind het eerlijk gezegd een groot compliment, maar ik hoop dat de ouders van de overige 18 kinderen het ze niet kwalijk zullen gaan nemen dat ze mij gebombardeerd hebben.

Bij thuiskomst heb ik alle ouders direct mijn eerste mail gestuurd met daarin, onder andere, het liedje, dat we gisteren te horen kregen, dat in de klas wordt gedraaid als 'opruimliedje'. Misschien dat we zo elkaar steunen bij de illusie dat ze thuis dan misschien ook een keer hun zooi opruimen...

Wie weet lopen jullie kinderen er ook harder op (en bovendien een leuk vrolijk liedje, vind ik):





Geen opmerkingen:

Een reactie posten