vrijdag 24 augustus 2012

Nee | Ja



Ik ben vast niet de enige (dat weet ik overigens wel zeker als ik zie dat ik dit soort stickers volop op het internet kan vinden...) en een groot deel van de bevolking zal het wel asociaal van me vinden, maar ik ben die ongenode gasten aan de deur toch zó beu!

Waar ze tegenwoordig toch al niet voor aanbellen! Vandaag wéér! Volgens mij verzinnen ze het ter plekke! En hou me ten goede, ik weet dat ik het erg goed heb en de medemens ook echt wel mag helpen, maar dat er iedere week wel weer een ander aan je belt hangt en zodra je de deur open doet ongevraagd een compleet verhaal afsteekt... Sjemig, wat irritant! Om te beginnen: vraag eens of het gelegen komt! De pest is dat ik vaak het lef niet heb om ze af te kappen of gewoon botweg weg te sturen, maar als je me nu op de man afvraagt of ik er op zit te wachten? Nou, nee dus!
En komen ze niet aan de deur dan moet je voor de AH wel door een web van stroopvliegen. Of drijven ze je in de stad in de hoek. De een wil je een krant slijten, de ander wil je winnen voor een politieke partij, de een collecteert voor het een of ander, de ander wil je werven voor een goed doel en dan staat er nog wel ergens iemand strategisch de zwerverskrant te verkopen. Ik kom boodschappen doen (of shoppen...)! Laat me met rust!
Sinds een paar jaar hebben wij besloten om vooral Nederlandse doelen (in eerste plaats) te steunen, want ook in eigen land zijn er genoeg kinderen/mensen die hulp kunnen gebruiken. Ieder jaar een ander doel: het KWF, het Ronald McDonald huis, Clini Clown's en nu Kika.
Want hoe goed we het ook in het westerse Nederland hebben (en dat willen we maar wat graag  aan de buitenwereld laten zien), er valt nog genoeg in ons eigen landje te doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten