dinsdag 4 december 2012

Chocoladeletter



Vanmorgen vonden onze kindjes een chocoladeletter in hun schoen.
Olivier had er een briefje van Sinterklaas bij zitten met excuses. Hij had zich namelijk vergist... Hij heeft ons buurjongetje per ongeluk de O gegeven en nu kreeg Olivier zijn letter! Ach ja, hij is ook maar een mens en iedereen maakt fouten!
Waar ik alleen niet op gerekend had, was dat Olivier al in de startblokken stond om zijn tanden te gaan poetsen en zich aan te kleden, want dan kon hij naar de buren om zijn letter te ruilen.... Note: het was 6 uur!
Shit, die had ik natuurlijk aan kunnen zien komen, als ik niet zo bezig was geweest met een pedagogisch lesje om duidelijk te maken dat je fouten mag maken, dat iedereen fouten maakt, zelfs Sinterklaas.

Nadat mijn hersenen op de vroege ochtend overuren hadden gemaakt om het weer recht te breien (waarom was de O dan ook op!), heb ik mijn regel dat jokken niet mag vervolgens zelf zwaar overtreden, want zo zei ik dat ik de buren een berichtje heb gestuurd (niet dus) en tja, nu hadden ze bij ons naast de letters toch al open gemaakt en half opgegeten! Tjonge, en dat zo vroeg al?! Nou ja, dan eet jij de D maar gewoon op. En zoals alleen Olivier dat kan reageerde hij uiterst begripvol: ach ja, dat maakt ook niks uit, ze zijn toch allemaal even groot.
Pff, kom ik daar weer mooi even weg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten