zondag 19 april 2015

Brownie





Gisteren hadden we vrienden te eten.
Als 'toetje' gingen we brownie maken. Olivier smeekte me een paar weken geleden bij de Eko Plaza om het te kopen en vandaag vond ik een mooie gelegenheid om hem te gaan maken.
Normaal gesproken maakte ik echt super lekkere brownie met een pak van de Albert Heijn, maar ja, biologisch tegenwoordig hè? Dus, brownie van de Eko...

Het was zo gepiept. Boter zacht kloppen, 3 eitjes er bij, 50 ml melk en natuurlijk de inhoud van het pak Joannusmolen.


Het geheel in een bakvorm, 30 minuten in de ove (dat tot ergernis van de kinderen wat langer werd...) en klaar was Klara! Kind kan de was doen.

Maar, ik hield mijn hart vast, want hoewel de kinderen stonden te stuiteren en niet konden wachten om aan te vallen, zijn we natuurlijk wel best een beetje kritisch, want we zijn niet de makkelijkste (je zou ook kunnen zeggen dat we zeikerds zijn, maar ik geef de voorkeur aan het woord 'kritisch'...).

En dan, ein-de-lijk mochten ze een stukje.
En lekker dat ie was!! Echt helemaal top!
Daarna begonnen de smeekbedes voor nóg een stukje, werd er al geroepen dat ze hem ook voor hun verjaardag wilde maken (note: duurt nog minstens 6 maanden...) en dat ze hem echt heeeeel lekker vinden!!
Ja, dat was inmiddels duidelijk.
Maar ik moet toegeven, wij vonden hem ook allemaal lekker. Dus check, weer iets op ons lijstje van fijne biologische producten!
Zo blijft ons biologische leven toch gewoon heel er leuk.

Toen ik de kinderen 's avonds laat nog een kus ging geven, zei Olivier, slaapdronken, nog een keer dat hij de brownie erg lekker vond.
Staat genoteerd schat!

We vinden binnenkort vast wel weer een excuus om er eentje te maken....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten