vrijdag 10 april 2015

Lever-/galblaasreiniging


Geen foto deze keer, geloof me, daar zit niemand op te wachten....


Gisteren/vandaag mijn tweede kuur.
Een lever- en galblaasreinigingskuur volgens Andreas Moritz. Waarom? Nou, ik was op zoek naar nog meer informatie over MMS (kom ik op terug) toen iemand me adviseerde een lever-/galblaaskuur te doen. Er is namelijk iets waar ik al een eeuwigheid van af probeer te komen, maar tot op heden zonder resultaat. En deze, niet al te lastige kuur, sprak me daarom wel aan.

Ik zal je er niet al te veel mee vermoeien (..), maar ik ben al eeuwen moe. Ik sleep mezelf door dingen heen en als ik ergens op af moet bedenk ik vooraf al weer hoe, waar en wanneer ik die tijd weer in kan halen. VerMOEiend dus.... Ik heb echt al vanalles geprobeerd. Zélfs B12 injecties en als je weet hoe bang ik ben voor naalden, zou je begrijpen dat ik de wanhoop toen toch al wel voorbij was.
(Note: dit was mijn rede, maar de kuur is voor vele doeleinden geschikt!)

Maar goed, een kuur dus.
Eigenlijk heel simpel. Het kost je 7 dagen, waarvan 6 voorbereidend) waarin je enkele beperkingen hebt. Beperkingen die voor mij absoluut geen probleem waren. Zo mag je geen zuivel gedurende de 6 voorbereidingsdagen (daar moest ik dus alleen een alternatief zoeken voor dat plakje kaas op mijn cracker), geen vlees (eet ik toch al niet), geen gefrituurd eten (eet ik ook niet) en geen koude dranken (ik drink thee, dus ook opgelost). Wel moet je 6 dagen iedere dag een liter, bij voorkeur biologische, appelsap (4 glazen) drinken. Niet bijzonder lekker dat 1e glas om 8u 's morgens, maar dat doe ik mezelf aan. Het mag ook later.
De 6e dag is de eigenlijke reiniging.

Drie weken geleden deed ik de kuur voor het eerst en waarschuwde ik mijn mannen die zesde dag, op basis van wat ik gelezen had, dat ze 's nachts écht niet bij me konden komen liggen! Ik zou wel eens behoorlijk ziek kunnen zijn en ook de dag erna zou ik pas, als ik mazzel had, tegen de middag of, als ik pech had, de dag erna weer een beetje mens worden en wat kunnen eten.
Ik had me er dus op voorbereid dat ik de worst night ever tegemoet trad en de dag erna ook niet meedeed. De mannen moesten het dus even een nachtje en dag zonder mij doen.
Die middag en avond deed ik braaf alles wat me opgedragen werd en om 22.00 uur lag ik keurig plat op mijn rug in mijn bedje. En nu maar duimen dat het niet ál te erg wordt...
's Nachts/erg vroeg in de ochtend ben ik tig keer naar de wc gerend, maar ziek, zwak of misselijk was ik niet! Ik had nergens last van! Hooguit van mijn achterste vanwege de vele toilet bezoekjes...

En waarachtig, ik zag steentjes! Groen! (ze kunnen bruin, zwart of groen zijn).
Nu had ik vanalles op internet opgezocht voor ik er aan begon (ik wil wel weten waar ik aan begin tenslotte) en zag foto's van mensen met potjes vol met steentjes. Goh, zoveel? Hoeveel zou ik er kwijt zijn?

Gisteren was dus mijn tweede kuur (voorafgegaan aan 6 voorbereidingsdagen). Het advies is namelijk om de kuur een aantal keer te herhalen om te voorkomen dat er steentjes achterblijven.
En voor deze ronde had ik een vergiet gekocht! Die had ik natuurlijk al wel in huis, maar de gedachte dat ik daar later weer mijn groente of sla in zou wassen, sprak me niet zo aan...
Dus: vergiet. Check!

Vanmorgen vroeg was mijn eerste bezoek aan het toilet....
En dan hang je daar boven dat toilet... Nuchter ! (vanaf 14.00u gisterenmiddag!!). Vissend in je eigen... Nou ja, je snapt me wel. Ik hoef geloof ik niet verder uit te leggen dat dat niet persé heel prettig was...
Dus besloot ik na mijn eerste bezoek dat ik het wel geloofde. Ik zag ze, maar het werd toch niet mijn nieuwste hobby om ze te verzamelen. Want wat moest ik er eigenlijk mee? In mijn handtas stoppen en op een verjaardag trots aan de overige gasten laten zien? Neeh! Gezellig op de plank in de keuken zetten en tegen iedereen die het maar horen wil in geuren en kleuren vertellen wat er in dat potje zit?
Geloof niet dat er iemand, incluis ikzelf, op zit te wachten.

Maar goed, dus ook deze ronde had ik nergens last van!
Het enige is dat ik dit nu wel op bed zit te typen zodat ik dicht bij het toilet in de buurt ben, voor het geval dat...

Over een paar weken dus gewoon weer een keer.
Net zo lang tot ik geen steentjes meer signaleer.

Conclusie: De eerste dagen na de eerste kuur voelde ik me goed, helderder, ging alles makkelijker. Daarna leek ik weer terug te vallen. Dus, buiten het feit dat ze adviseren, ga ik door voor nog een ronde, want ik heb goede hoop dat dit wel eens kan helpen.


Een paar uur later....: tijdens de lunch met de kinderen, zeg ik tegen ze dat ik, vanwege mijn kuur, misschien tussendoor wel even naar het toilet moet rennen (wat hier thuis niet de gewoonte is). In plaats van de 'Ohoho, dat mag niet' waar ik op rekende, ging mijn zoontje alle deuren openzetten en de klep van het toilet vast om hoog zetten. Mijn vluchtroute.... Fijn van die kinderen die meedenken!



- Mocht je zelf de kuur overwegen om je gezondheid te verbeteren (hij kan zelfs een galblaasoperatie voorkomen), de informatie/het schema die ik vond op anados.be vond ik prettig.
- En mocht je vooraf willen weten hoe die steentjes er dan uit moeten zien, kijk via google even op afbeeldingen.
- Een lijst van symptomen waar deze kuur goed voor is, vind je HIER



Geen opmerkingen:

Een reactie posten