donderdag 17 januari 2013

Computervirus



Vorige maand waren mijn zus en zwager 12½ jaar getrouwd. Goede gelegenheid dus om een bloemetje te sturen. En dus bezocht ik de site van Fleurop. Ik zocht een mooie bos uit en ging door naar de betaling. En daar ging het mis. Mijn computer bleef hangen en na de bestelling nog een keer opnieuw te hebben geplaatst deed ik nog een betaalpoging. Maar ook nu bleef hij hangen en gaf ik de moed, na, geloof mij, heel wat gevloek en getier, op.
Uiteindelijk ben ik hier een bloemenzaak binnen gelopen en hebben zij de bloemen bezorgd.
Eind goed al goed.
Dus niet....
Een paar dagen later logde ik namelijk in op mijn rekening en wat bleek, er was  €100,- van mijn rekening afgeschreven?!
Zo, dure bos bloemen!

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb uren (niet letterlijk, maar gevoelsmatig wel) aan de telefoon gehangen. Met Fleurop. Maar zij kende me niet en hadden ook geen geld via mij ontvangen (logisch, ik had de bestelling ook afgebroken). Met de bank. Zij waren heel behulpzaam, maar konden desondanks niks voor me doen en verwezen me naar hun helpdesk en naar de politie om aangifte te doen.... 
De meneer van de helpdesk wist me te vertellen dat ik een virus op mijn computer heb en dus hebben onverlaten ongevraagd € 100,- van mijn rekening afgeschreven. En bedankt!
Op het politiebureau heb ik vervolgens dik 1½ uur gezeten om aangifte te doen die ik vervolgens weer op de bank heb afgegeven.
En dan? Tja, dan niks eigenlijk. Daar stopt het verhaal. Daar hield mijn aandeel op en kon ik alleen maar afwachten en duimen dat de bank een onderzoek zou instellen en dan hopen dat ze het heel misschien zouden vergoeden.
Vanmorgen belde de bank... Er is vastgesteld dat ik inderdaad een virus op mijn computer had en dat er buiten mijn schuld om geld is afgeboekt van mijn rekening en dus gaan ze het vergoeden!!
Haleluja!

Maar toch, ik denk alleen wel dat ik de volgende keer als ik bloemen wil laten bezorgen toch maar gewoon direct bij de bloemist binnenloop...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten