maandag 7 januari 2013

Nieuw jaar



Zo, daar zijn we weer een keer.
Om te beginnen, iedereen die ik het nog niet gewenst heb: de allerbeste wensen voor 2013! Dat alle dromen uit mogen komen.

Het gewone leven heeft zich na 2 fijne weekjes vakantie weer hervat. Ik heb vakanties gehad waarna ik de vlag uit hing zodra de school weer begon, maar deze keer was ik in rouwstemming dat ze weer naar school moesten. Niet dat ik het niet fijn vind om nu overdag weer eens wat rust aan mijn hoofd te hebben, want dat was zeker wel welkom. Maar die ochtenden.... Het weer op moeten staan. Het was zo lekker ze naar beneden te kunnen laten gaan en zelf nog heeeeel even te blijven liggen. En niet na hoeven denken over wat je aan moet omdat je toch niet weg hoeft, dus heel de dag in monsteroutfit loopt. Maar nu moet alles en iedereen weer op tijd in het gareel staan. Op tijd op het schoolplein staan.
En tussen de middag weer de gebruikelijke race tegen de klok en als toppunt, weer dat afspreken na school iedere dag. Maar vooral die ochtenden... Zucht...
Dus we zijn weer met frisse tegenzin aan ons schoolleven begonnen.
Die instelling geldt overigens alleen voor mij, want de kinderen juichten(?!) toen ze hoorden dat ze weer naar school mochten (alleen dat 'mochten' al, bij mij betekende dat vroeger toch echt 'moeten'. Duidelijk een verschil in perspectief en vooral in lol in school....).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten