donderdag 24 januari 2013

Oogontsteking



We lijken hier in huis iets te hebben met ogen!
Olivier lijkt me overbodig daar nog iets over te zeggen (maandag weer op controle), Valentijn zit met zijn neus ongeveer op zijn DS, dus als daar het vonnis valt dat hij een brilletje nodig heeft verbaast me dat niet, zelf heb ik de laatste tijd, tot groot genoegen van zowel groot exemplaar als de twee kleine exemplaren manvolk dat hier thuis rondloopt, ook moeite met scherp zien van dichtbij (nu al?!).
Maar deze ronde is de hoofdrol weggelegd voor Joep.
Vorige week had hij een ontsteking in zijn oog. En hoewel hij de flauwste (gelukkig) niet is, ging hij vrijdag toch maar even naar de huisarts en daarmee zou hij voor de verandering eens een keer lekker op tijd thuis zijn. Dus niet... Eenmaal bij de huisarts werd hij direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Normaal gesproken zou ik dan denken doe normaal, maar een jaar of 14 geleden had hij een oogontsteking en mocht toen in het ziekenhuis een spuit in zijn oog laten zetten. En aangezien Joep best goed is in rekenen en nu 1 en 1 optelde, leek het de huisarts raadzaam nu toch maar direct verdere stappen te ondernemen.
En zo kwam hij vrijdag toch nog laat thuis met een tas vol aan verschillende oogdruppels. Volgens mij heeft hij gewoon alle soorten gekregen die er waren!
Vanaf dat moment liep hij zo ongeveer heel de dag te druppelen. Maandagmorgen mocht hij zich al weer in het ziekenhuis melden en hoewel het wel iets beter ging, bedachten ze dat hij 1 soort druppels nog niet had gehad, dus die kwam er ook nog bij. Hij voelt zich met zijn hele apotheek een bejaarde zei hij. Maar ja, als je bij het druppelen geholpen moet worden, dan ben je dat toch ook wel een klein beetje?
Afgelopen dagen heeft hij het op zijn werk toch maar zelf geprobeerd, maar bij hem lijkt het een eeuwigheid te duren voor er een druppel komt en bij mij is het altijd zo gepiept?! Tja schat, je moet ook een heel klein beetje in het flesje knijpen. Ja, maar dat heb je mij nooit verteld.
Het moet niet gekker worden! Rete intelligent, maar dit had hij zelf niet bedacht!
Morgen moet hij weer terug naar het ziekenhuis, maar het zicht komt al weer iets terug en daarmee blijft hij hopelijk ergere behandelingen of ontstekingen voor. 
Laten we het hopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten