woensdag 4 maart 2015

Uitdaging: Feestje!






We stonden (weer) voor een uitdaging: een feestje!
Een kinderfeestje en de ervaring leert dat het snoepgoed, chips en ranja voor het grijpen staan. Een paar van de vele dingen die we op dat feestje tegenkomen, die wij thuis inmiddels aanmerken als 'Rood'.
In ons boekje 'Weet wat er in uw eten zit', en op de app die ik heb gedownload, worden de E-nummers die je serieus moet vermijden, gekenmerkt door de kleur rood. Vandaar.

Maar ja, zie al dat lekkers (en zwaar slechte) spul maar eens te negeren als je 9 en 7 bent. Geen makkelijke klus! (zelf ben ik ook een behoorlijke zoetekauw, dus mijn ruggengraat werd ook getest..)
Toch komt het vast wel goed, want is het ook niet verboden als er iets 'slechts' gegeten wordt, het is gewoon een keuze.

Het viel inderdaad niet altijd mee, maar ik ben trots. De mannen hebben écht wel al die lekkere zooi gegeten (ik ook...), maar dachten er wel over na en hebben aanzienlijk minder naar binnen gewerkt dan voorheen.

Dus ik denk dat de grootste uitdaging voor ons voortaan vooral zal zijn wanneer je mensen tegenover je hebt die onze keuze niet (kunnen/willen) begrijpen en dus niet respecteren.
Maarrrrr....so far so good!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten