maandag 3 september 2012

Efteling




De kinderen hadden vandaag een studiedag.
En nu ook het noorden weer naar school is en dus heel Nederland weer op school of het werk zit, leek het ons een uitgelezen kans om naar de Efteling te gaan.
Dus ik snapte er werkelijk geen hout van dat het nog zo druk was! Ja, wij hadden dan wel een studiedag, maar toch niet heel Nederland?! Waar komen al die mensen vandaan?? Moeten die niet gewoon naar school of op hun werk zijn?! Echt ongelofelijk.
Nu hadden we geen klagen overigens, want het langste dat we hebben moeten wachten, bij de D'Oude Tuffer, was 20 minuten (dan wel weer 2x 20 minuten, want tja, ze willen natuurlijk wel allebei wel een keer sturen hè?!). Niet slecht dus, maar toch.
Ik heb overwogen om een enquête te gaan houden bij de ingang met de vraag wat die mensen nou net uitgerekend vandaag kwamen doen. Echt ik snap er niks van.
Waar we overigens ook niks van snapte was de plattegrond! Gelukkig maakte ik pas aan het eind van de dag, toen we dat verrekte sprookjesbos voor de tweede keer vandaag niet uitkwamen, de domme opmerking dat ik eigenlijk best goed ben in kaartlezen. Geloof niet dat dat heel geloofwaardig overkwam...

Maaaaar, ondanks dat ik het drukker vond dan ik het verwacht had, was het echt een super dag! Veel gezien, veel gelopen (vooral omdat we geregeld verkeerd liepen), prachtig weer, veel bekende gezien (niet gek als de halve school hetzelfde idee heeft), veel gelachen (vooral omdat ik niet nat werd in de piranã...) en hele lieve kindjes. Echt een topdag!
Laat de volgende studiedag maar komen!




P.S. Tip: als je naar de Efteling gaat, kijk dan effe in welke rij je parkeert. Scheelt een hoop zoekwerk naar je auto aan het eind van de dag.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten