donderdag 6 september 2012

Vijftig tinten



HET boek van dit moment: 
                                     'Vijftig tinten' (grijs, donkerder en vrij) van E.L. James.

Ik las er over in de Linda. en de dag erna werd deel 1 door meneer Bol.com hier thuis bezorgd.  Nieuwsgierig als ik ben, ben ik er direct in begonnen. Het was in de schoolvakantie en in no-time had ik hem uit. Zodra de laatste letter van 'Grijs' gelezen ben ik naar de boekhandel gesjeesd om deel twee te halen (en toen ook direct maar deel 3 mee gepakt). Bijna als geobsedeerd heb ik zitten lezen (en wat was ik blij dat de kinderen nog niet konden lezen)! Heerlijk om even in een wereld te duiken die zo ver van je (van mij in ieder geval...) afstaat. Je waant je echt even in een andere wereld waardoor je helemaal los bent van je dagelijkse beslommeringen.
En hoewel (of misschien wel doordat) ik een levendige fantasie heb, kan ik me bij deze praktijken niks voorstellen, dus ik heb manlief al gewaarschuwd dat hij zich geen illusies hoeft te maken voor het geval hij het ook ooit gaat lezen (want ook hij is wel een beetje nieuwsgierig geworden nadat ik twee weken onbereikbaar was).

Binnen twee weken had ik alle drie de delen uit. Hè, jammer.

Voor mij ligt 'Vijftig tinten' inmiddels al weer een eindje achter me en ben ik wel weer toe aan iets nieuws (nog suggesties?). Op het schoolplein echter gonst het nog dagelijks van de spanning als het over de beruchte meneer Grey gaat. Iedereen lijkt in de ban en zo niet, dan wordt je nieuwsgierigheid wel aangewakkerd en wil je het ook lezen.
En zo lijkt het er op dat ik een particulieren uitleenservice ben geworden, want mijn drie boeken liggen steevast wel ergens hier in het dorp bij een andere moeder op het nachtkastje....



Mocht je het nog niet gelezen hebben, maar het wel op je lijstje hebben staan: veel leesplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten