dinsdag 4 september 2012

Verbouwen



Vrijdagavond kwamen er vrienden eten en dus moest ik, op een zeker moment, uiteraard de keuken in. En hoewel ik er op voorhand eigenlijk best zin in had om te gaan koken, was het toen het moment daar was eigenlijk wel het laatste waar ik zin in had! Ik sta bij het koken namelijk tegen een muur te kijken. Zó ongezellig. Ik had het in één klap zó gehad. Tot voor kort was ik eigenlijk nog het best vergelijkbaar met een holbewoner. Het kon me niet donker en dicht genoeg zijn in huis. Gordijnen dicht, kaarsen aan, liefst diep onder mijn dekbed ver weg van alles en iedereen. Die kaarsen vind ik nog steeds gezellig in tijden dat het vroeg donker is overigens, maar ik ben de laatste jaren veranderd. Inmiddels stik ik bijna in mijn eigen huis, voel ik me opgesloten en wil ik niets liever dan meer licht, lucht en ruimte.
En zo stond ik vrijdag dus in de keuken en kreeg ik een briljant (verbouw)idee (al zeg ik het zelf). Verkopen en verhuizen in deze tijd is niet handig, zeker niet als het niet noodzakelijk is. En nu heb ik wel een wensenlijstje dat ik graag aan onze woonsituatie zou willen toevoegen en waarvoor verhuizen eigenlijk de enige optie zou zijn, maar de banken staan nu eenmaal niet voor je deur in rijen van tien als je zelfstandig ondernemer bent, dus een hypotheek lospeuteren zal ook niet van een leien dakje gaan. Daarbij heb ik zaterdagmorgen natuurlijk meteen Funda afgespeurd en wat je daar tegen komt, word je ook niet instant gelukkiger van. Ons huis is qua stijl ook wel helemaal naar ons zin, dus....verbouwen dan maar?
Joep reageerde gelukkig heel rustig en positief (wat een geweldige vent!). En hoe meer ik er over nadacht, hoe meer ik het zag zitten. Zaterdag ben ik dan dus ook meteen aan het tekenen geslagen. En aangezien ik heel visueel ben ingesteld zie ik het eindresultaat dan ook al helemaal voor me. Helemaal goed!
Alleen nu de realisatie nog... Kan dat wat ik wil eigenlijk, bouwtechnisch gezien, allemaal wel? Aangezien ik een handige vader heb heb ik hem vandaag maar even een mailtje gestuurd. Hij vroeg in reactie of ik al wat hints kon geven.... Ha! Wat denk je! Plan, ideeën, tekening, details, alles ligt klaar! Wat mij betreft waren we vandaag al begonnen met verbouwen! Want als ik eenmaal iets in mijn kop heb....
Hopelijk weten we snel of dat wat ik wil, zowel technisch als (niet onbelangrijk) financieel, haalbaar is en dan gaan met die banaan. Want hoewel ik verbouwen verschrikkelijk vind, heb ik echt zo vreselijk veel zin in onze 'nieuwe keuken'!
 Ik hou je op de hoogte!


En als er nu lange tijd radiostilte volgt, heb ik negatief advies gekregen en heb ik me weer even terug getrokken in mijn hol om uit te huilen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten