woensdag 5 september 2012

Processierups



Gisteren kwam Valentijn van school met wat rode vlekken in zijn nek. Hmm, wat nou weer?
Even in de gaten houden.
Dat in de gaten houden kon ik vervolgens zo ongeveer de hele nacht, want hij hield me lekker wakker... Het kind verging van de jeuk.
Vanmorgen was het net Beertje Stippel. Zijn nek, gezichtje, paar bultjes op zijn buik, op zijn handjes en van jeuk wordt je natuurlijk helemaal gek. Verder leek hij geen koorts te hebben en was verder ook niet ziek (wel vervelend, maar ja, als je de halve nacht wakker ligt van de jeuk, snap ik dat best).
Vanmorgen first thing het internet op gedoken (neurotisch?), maar kon het niet gevonden krijgen. Het leek op niks van de eerste ziekten, maar omdat ik het niet wist, hem maar thuis gehouden, want je wilt niet dat je kind verantwoordelijk is voor een complete epidemie op school natuurlijk. Om 8u sharp hing ik aan de telefoon bij de huisarts om een afspraak te maken, maar blijkbaar moet je daar drie dagen van te voren bedenken dat je iets krijgt, want spreekuur compleet vol (om 8u!!). Met Gods gratie kon ik om 12.40u terecht. De eerst volgende optie zou maandag zijn?! Ja duh!
Na hem eens bekeken te hebben concludeerde de huisarts dat het geen van de kinderziekten was (...), maar dat het zeer waarschijnlijk uitslag was veroorzaakt door de processierups (hier in huis consequent 'proseptierups' genoemd)?! Hoezo processierups?! Het is september? Die krengen komen toch in april/mei voor? Ja, dat dachten zij ook, maar gisteren hadden ze nog zo'n geval en ze hebben ze gesignaleerd.
Dus....
Met recept voor een crèmepje op zak verliet ik de praktijk en struikel daar vervolgens op de stoep letterlijk over twee rupsen... Ik ben overtuigd!

Dus, ben gewaarschuwd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten