woensdag 4 april 2012

Boodschappen


Net even op de fiets naar het dorp geweest. Wat Paasinkopen gedaan. Niet te hard zeggen, want hier schijnen ze heilig in de Paashaas te geloven?! Ik kan me herinneren dat we vorig jaar op 1e paasdag om half 7 buiten eieren aan het zoeken waren. Wij nog half slapend en met de haren recht op de kop (bij mij tenminste, bij Joep gaat dat niet lukken...), maar de kinderen klaar wakker en enthousiast aan het zoeken. Leuk vooruitzicht voor aankomend weekend dus...
Maar goed, naar het dorp dus. Mijn moeder deed vroeger àlles op de fiets. Door weer en wind. Net, toen ik probeerde heelhuids thuis te komen, realiseerde ik me voor de verandering weer eens hoe gevaarlijk dat eigenlijk was! Dan fietste ze van winkel naar winkel, want als er ergens een aanbieding was, fietste ze daarvoor nog even naar een andere winkel! Vervolgens met twee grote boodschappentassen aan het stuur, 2 volle fietstassen en vaak nog met een doos of tas achter op weer richting huis. Levensgevaarlijk! Ik had niet eens zo heel veel nodig en was al een gevaar voor de samenleving!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten