dinsdag 3 april 2012

Hormonen


Een vriendinnetje stuurde me een foto met stuk tekst, met de vraag of het misschien 'blog-materiaal' was.
De tekst luidde:
'Meer seks graag. 
Hoe vaker je vrijt, hoe meer hormonen je zou aanmaken die de huid stevig en soepel houden. Typisch geval van: baat het niet, dan schaadt het niet'.

Eerste vraag die a la minute bij me opkwam, was: over welke huid, welk lichaamsdeel, hebben we het hier? Tja, dat wist zij ook niet. Nu vind ik persoonlijk dat mijn huid er, ongeacht het lichaamsdeel, strak genoeg bijhangt, dus had ik het naast me neer kunnen leggen, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Dus maar eens op het internet gaan snuffelen. 
Ik kom van alles tegen. In ieder geval wordt me duidelijk dat 'de daad' allerlei hormonen stimuleert die op echt heel veel vlakken goed voor je lijken te zijn en dat het inderdaad óók je uiterlijk ten goede komt.
Is je hormoonhuishouding echter niet op orde, dan zul je dat merken aan het slapper worden van huid en haar. De huid verliest glans en veerkracht, maar ook haar wordt doffer en droger. En het kan zelfs ten koste gaan van je dikke haarbos.
Hm, je gaat toch op heel andere uiterlijke kenmerken van je gesprekspartner letten met dit soort informatie... Weet je ook meteen hoe de vork in de steel zit in hun privéleven.


P.S. voor mensen die ons kennen: Joep had al vóór ik hem leerde kennen nauwelijks haar op zijn hoofd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten