zondag 15 april 2012

Ui



Al een tijdje werd het zicht naar buiten hier behoorlijk belemmerd. Niet omdat er iets voor stond, maar omdat de ramen simpelweg ernstig toe waren aan een wasbeurt. Vooral als de zon er op stond, werd me pijnlijk duidelijk dat ik toch écht een keer in actie moest komen. Want ik kan, zoals ik een tijdje heb gedaan, natuurlijk net doen of ik het niet zie (bij mannen werkt dat, op een gegeven moment word het geregeld) maar ik moet het toch echt zelf doen. En aangezien Joep niet thuis is, de kinderen lief (?!) aan het spelen zijn en ik op deze zondag toch niks beters te doen heb, is dat wel iets voor vandaag. Voordeel van het niet al te vaak doen is wel dat je hoe dan ook eer van je werk hebt...
Maar, zoals al eerder gezegd, ben ik niet bepaald 'huisvrouw van het jaar', dus eerst maar eens kijken of ik nog iets slims vind op het internet zodat al mijn inspanningen ook het gewenste effect hebben. Ik kom wat bekende trucjes tegen, maar een ui in het water doen was voor mij echt een onbekend fenomeen. Maar ja, waarom niet proberen? Dus emmertje, ui in 4 stukken en aan de slag. Zal mij benieuwen... En guess! Het werkt als een tierelier! Niet alleen mijn ramen zijn kraakhelder, maar ook de aanslag (door o.a. kaarsen) vloog van mijn houtwerk! En als ik dan toch bezig ben, doe ik gewoon even de hele benedenverdieping. Goed bezig!
Ik ben nu alleen geneigd om de gordijnen naar beneden te doen, omdat het licht zo fel is...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten