zaterdag 14 april 2012

Etiquette



Aan tafel had ik het met de kinderen over etiquette. Wat mag wel, wat mag niet, wat hoort wel, wat hoort niet. Je wilt namelijk niet dat ze zich op een ander als een stelletje apen gedragen. Toch? Nou, volgens mij kan ons koningshuis er nog een puntje aan zuigen! De etiquette vlogen me namelijk om de oren! Ik zat werkelijk met open mond te kijken. Waren dat mijn jongens? Is dan alles wat ik de afgelopen jaren dag in dag uit (niet bij uitzondering meerdere keren op één dag...) tegen ze heb gezegd, tóch aangekomen, terwijl ik gisteren nog gefrustreerd tegen Joep zei dat hun geheugen volgens mij in mijn baarmoeder is achtergebleven? Hebben ze me al die tijd voor de gek gehouden? Is al mijn frustratie dan niet nodig geweest?
Want de theorie beheersen ze! Zonder twijfel! Nu de praktijk nog, want -ondanks alles- die laat nog wel eens te wensen over....

Fijn weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten