vrijdag 2 maart 2012

Goed ziek van....


Vandaag kwamen de moeders van Olivier's klas op de koffie. Gezellig! Heel de tent vol met kleppende koffiedrinkende moeders die je normaal op het schoolplein wel ziet, maar echt spreken doe je ze eigenlijk niet.
En wat doe je als je visite krijgt? Precies, je zorgt dat je toilet schoon is. En omdat ik niet wil dat mijn net schoongemaakt toilet nog gebruikt wordt voor iedereen komt, doe ik dat nog even snel op de valreep.
Fout! Want op de valreep betekent in mijn geval gehaast en met een product waar ik toch al bang voor ben gebeuren er (dan dus) ongelukken. Zo ook vanmorgen.
Terwijl manlief in de woonkamer zit te telefoneren gooi ik 'effe' wat chloor in het toilet. Tenminste, dat was de bedoeling. De helft wat voor ín het toilet was bedacht komt op mijn net nieuwe suède, niet goedkoopste, laarzen terecht! 
Alsof ik op de hielen werd gezeten door een woeste menigte ben ik de keuken in gestormd (met grote verbazing nagekeken door Joep). Laarzen onder de kraan, schuursponsje er voorzichtig over (want suède), als een gek even snel gegoogled (maar daar werd ik niet vrolijk van, want het vonnis bij de woorden 'chloor op suède' was meedogenloos: kansloos!), suèdeborsteltje er bij. Echt alles wat in me opkwam heb ik geprobeerd, want ik móest ze redden.
Gék werd ik! Ik heb met dingen gegooid, tegen dingen geschopt, gevloekt, tegen en met dingen geslagen, ik kon wel huilen (en dat heb ik eerlijk gezegd ook gedaan)!
Joep was inmiddels klaar met telefoneren en is het huis uit gevlucht om zijn leven zeker te stellen (en om de koffie te halen die ik vergeten was -logisch, als je mensen op de koffie krijgt...-). 
Na er lang omheen te hebben gedraaid, want ik was er echt goed ziek van, heb ik net eindelijk toch even naar mijn laars gekeken. Zucht... Zal ik ze nog kunnen dragen? De tijd zal het leren.


Nog even een waarschuwing voor de mensen met smetvrees die bij ons langs willen komen: je bent van harte welkom, maar onze toiletten worden per heden niet meer met chloor schoongemaakt, want die heeft per direct een ander onderkomen gekregen....de prullenbak!
Voortaan moeten ze (toilet en gasten) genoegen nemen met een gewone toiletreiniger.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten