dinsdag 19 juni 2012

Aanvalluhhh!



Ik heb me vandaag, samen met een vriendin, vrijwillig laten opeten...
Een tijdje geleden vroeg ze me of ik meeging. Ze had namelijk een bon voor een behandeling met Garra Rufa visjes, van die kleine piranha's die je voeten aanvallen en opvreten! Heel enthousiast riep ik 'ja leuk', maar tegelijkertijd bekroop me een zekere angst en werd ik naarmate de datum dichterbij kwam, enigszins giechelig.
Vandaag was het zover. Nadat we de kinderen naar school hadden gebracht ben ik haar op gaan halen. En daar zwommen ze dan. Twee van elkaar gescheiden bakken met in ieder een grote hoeveelheid van die kleine monsters, klaar om aan te vallen. En dan moet je je voeten dus in die bak laten zakken. Ik heb nog heel even gedacht 'wat doe ik hier', maar het was eigenlijk vooral heel komisch. Die krengen vliegen op je voeten af alsof ze in geen jaren iets te eten hebben gehad en krioelen met z'n allen om jouw voeten en enkels.
Terwijl mijn vriendin relaxt achterover zat en honderduit aan het vertellen was, zat ik geïndoctrineerd naar het schouwspel rond mijn voeten te kijken. Wat een rare dingen eigenlijk! En wie bedenkt zoiets eigenlijk?!
Maar, het was -eenmaal er aan overgegeven- heel prettig. Beetje gekriebel waar je verder niet te veel over na moet denken.
We sloten af met een heerlijke voetmassage en pakking en vervolgens glibberde we in onze schoenen weg op zoek naar een lunchtentje.
Wat een heerlijke, luxe, dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten