donderdag 28 juni 2012

Voetbalplaatjes



Het EK is alweer bijna voorbij en Nederland ligt er al lang uit, maar des al niet te min, zijn de voetbalplaatjes een hot item in ons (en menig ander) huishouden! Als het aan de kinderen ligt gaan we íedere dag boodschappen doen, om de ontbrekende plaatjes hopelijk aan te kunnen vullen. Want ook al kan ik met de dubbele zo ongeveer de hele huiskamer behangen, het boek is nog steeds niet compleet.
Overal slepen ze het boek mee naar toe en met alle vriendjes wordt geruild en onderhandeld, in de hoop dat zij die ene hebben.
Gisteren was ik boodschappen doen met Olivier en was er midden in de AH een grootscheepse ruilhandel gaande. En zeker niet alleen kinderen, nee vooral de volwassenen en zelfs (laat ik het netjes zeggen) mensen op leeftijd waren rete fanatiek met uitwisselen.
'Wat zijn ze daar aan het doen?', vroeg Olivier me. En terwijl hier in huis zo ongeveer de doodstraf staat op jokken... zei ik met een strak gezicht 'geen idee'. Ik heb het spektakel dan ook heel handig weten te omzeilen door de gangpaden van de andere kant te benaderen en hem af te leiden met het scanapparaat (hoe slecht ben ik?!).
En hoewel ik dus ook helemaal niks met die plaatjes heb, was ik gisteravond wel om kwart voor 11 de ontbrekende nummers met een vriendinnetje van me aan het uitwisselen en lag hier de tafel vol met op nummer gelegde plaatjes, op zoek naar de plaatjes die onze kinderen nog miste.... Het moet niet gekker worden!
Ik voelde me een redelijke sukkel moet ik zeggen. Maar ach, alles voor de kinderen hè...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten