woensdag 13 juni 2012

Zo'n periode


Ons temperamentje met 11 maanden...

Het is weer zo'n periode. Jemig, wat kan Valentijn tegendraads zijn! Het is maar goed dat ik geen behang heb!
Ik houd echt zielsveel van hem en af en toe is hij zo lief dat ik hem wel op kan vreten (en menigmaal denk ik dan een paar minuten later: 'had ik het maar gedaan...'). Hemel, wat kan dat kind het bloed onder mijn nagels vandaan halen! En waarom? Geen idee! Hij doet boos, reageert niet, gooit met dingen (vooral als hij zijn zin niet krijgt), pakt dingen af van Olivier, zoekt ruzie met Olivier, hangt aan je, loopt te piepen en huilt om niks?
Moe misschien? Ja, dat zeker. Zijn eerste schooljaar zit er bijna op en dat is natuurlijk ook slopend. Alleen lukt het mij ook niet altijd (lees: meestal niet) om begrip te hebben en geduldig te blijven. Maar goed dat het over 2 1/2 week vakantie is (hoewel... 6 weken met zo'n tegendraads kind thuis zitten, daar knap ik ook niet van op...).
Ik hoop maar dat het echt een periode is en dat de zon weer snel gaat schijnen (liefst ook letterlijk!), want anders sta ik niet voor mezelf in!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten