maandag 18 juni 2012

Uitgeschakeld



En dat was het dan...
Nederland ligt eruit! Uitgeschakeld in de eerste ronde. Geen EK meer voor ons. En daar waar iedereen over 'wij' en 'onze jongens' spreken als ze het goed doen, hebben ze het nu vreselijk slecht gedaan! Niks 'wij' meer, want ineens lijkt iedereen zich er van te distantiëren en hebben 'zij' er niks van gebakken.
Ik heb geen verstand van voetbal, nooit gehad ook, maar het lijkt wel of de rest van Nederland er wél verstand van heeft. Iedereen heeft het er over. Van de bakker tot slager, van jong tot bejaard en zelfs vrouwen lijken een mening te hebben over het spelletje. Als ik vorige week in een winkel sta, steekt een dame op leeftijd haar hoofd om de hoek en begint de wedstrijd van de avond ervoor te analyseren?! Bijzonder...
Rete irritant vind ik die nabeschouwingen tot in de treuren. Volgens mij kun je het namelijk gewoon heel kort samenvatten: ze hebben slecht gespeeld en verloren. En dat weten de spelers zelf ook. Punt!
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben ook groot fan van het Nederlands elftal en loop ook in oranje als ze spelen, maar ik vind het vooral heel erg jammer voor ondernemend Nederland en, hoe truttig kun je klinken, voor de verbroedering onder de Nederlanders. Dát vind ik namelijk het mooiste aan een EK of WK! Iedereen is vriendelijk, doet aardig, alle neuzen staan dezelfde kant op, we zijn allemaal vrienden, we zijn één! Fantastisch! Van mij hadden ze dus ook écht de volgende ronde mogen halen.
Ik hoop dan ook maar heel hard dat al die, voornamelijk, gefrustreerde mannetjes hun frustraties nu niet gaan botvieren op onschuldige ondernemers en/of buitenlanders, want dat vind ik pas lomp!
En hoewel het voetballen wel degelijk van economisch belang is is het nog niet van wereldbelang.
Dus, kop op, volgende keer beter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten