dinsdag 9 oktober 2012

Herfst


Het is koud! Net als gisteren ook vandaag vorst aan de grond en desondanks heb ik moeten lullen als Brugman om Valentijn te overtuigen van het feit dat hij écht geen korte broek aan kon vandaag.
Maar goed, het is dan ook alweer oktober! Ieder jaar met oud en nieuw denk ik dat het nieuwe jaar écht niet zo snel kan gaan als het voorgaande jaar en ieder jaar sta ik er weer versteld van hoe snel de tijd gaat. Echt ongelofelijk.
Dus nog een paar dagen en dan hebben de kinderen alweer herfstvakantie. Ze zijn alweer een paar weken onderweg en ik merk dat (en niet alleen mijn kinderen) er echt aan toe zijn. Het is ook best een lange rit, 8 weken onafgebroken (op hier en daar een studiedag na) naar school. Dus ze hebben het verdiend!
Lekker even geen school, even een paar dagen weg in de hoop nog even iets warmer weer op te snuiven voor we de de kou écht tegemoet gaan en er voorlopig niet meer onderuit kunnen om ons weer dik aan te gaan kleden. Bbbrrrr! Maar tegelijkertijd betekent het ook een prachtige natuur met de meest mooie kleuren. En als de zon schijnt is het echt heerlijk om naar het bos te gaan en bij thuiskomst lekker de kaarsjes en de open haard aan te doen, chocolademelk te maken en het thuis weer gezellig en knus te maken. Want hoewel ik niet voor de kou geboren ben, heeft ieder seizoen absoluut zijn eigen charme.
En ach, de tijd gaat zo snel dat het, voor we het weten, weer voorjaar is!

Geniet van de mooie, maar frisse, dagen met prachtig gekleurde bomen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten