maandag 29 oktober 2012

Oogoperatie


Bovenaanzicht van de ogen



Vanmorgen weer met Olivier, a.k.a. Schele Loetje..., naar het ziekenhuis geweest.
Wederom diverse testjes gehad en nu is de kogel door de kerk: hij wordt geopereerd!
Ze gaan zijn oog recht proberen te zetten. Ze verwachten daar goed resultaat mee te behalen, maar het is natuurlijk niet geheel zonder risico. Eén van de risico's is dat zijn oog dat nu naar binnen draait, bij veraf kijken naar buiten gaat draaien! En dat is natuurlijk helemáál geen gezicht! Nu draait het, bij met name dichtbij kijken, naar binnen en om eerlijk te zijn stoort dat mij al lang niet meer. Misschien komt het omdat het mijn zoon is en ik hem dagelijks zie, waardoor het me niet eens meer altijd opvalt, maar als het naar buiten draait... Ik krijg al de kriebels als ik er aan dénk! Maar goed, ze hebben goede hoop op positief resultaat, dus ze willen de gok nemen, mede omdat zijn ogen nu nog samenwerken.
Ik doe er heel luchtig over, vooral richting Olivier, om te voorkomen dat hij nu al slapeloze nachten krijgt (die heb ik wel...) en ik straks een kind achter me aan het ziekenhuis in moet slépen, maar om eerlijk te zijn..... ik vind het maar niks, gefriemel aan zijn ogen. Die heb je maar 1 paar en ik vind dat toch wel iets om heel voorzichtig en zuinig op te zijn.
De chirurg staat blijkbaar bekend om haar kundigheid, dus daar moet ik maar op proberen te vertrouwen. En daarbij, het is niet zozeer dat we zijn ogen recht laten zetten vanwege het beeld dat wij zien, maar het is gewoon nodig. Hij ziet dubbel en dat is nou ook niet heel erg prettig.
Dus binnenkort valt hier een brief op de mat met een opnamedatum....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten