vrijdag 13 februari 2015

Boodschappen doen






Na onze 'wake-up call' (vanaf) 19 januari jl. is er veel, heel veel, gebeurd. Zoals ik al schreef, zijn koelkast, voorraadkast en kelder op zijn kop gezet en is veel van wat er in huis was of gesleept werd vervangen door een biologische variant (en sommige dingen maken we gewoon op -we blijven tenslotte Nederlanders...-).
En waar ik voorheen als bijna blind door de supermarkt liep en alles wat ik nodig had (of wilde) in mijn karretje mikte, gaat dat nu heel anders. Ik ben me niet alleen bewust van wát ik koop en wat er in zit, maar ook van wat het kost. Want eerlijk is eerlijk, het is me wel een smak duurder! En dus gaan we niet alleen bewuster om met wat we eten, maar ook met wat we uitgeven. Het boodschappen doen an sich duurt ook allemaal veel langer, want het lijkt wel of we voor de allereerste keer een supermarkt van binnen zien!

Tot voor kort wist ik niet eens wat de komkommer die ik pakte kostte, nu heb ik zowaar een complete excel sheet!! Jawel, ik! En dat terwijl excel en ik alles behalve vrienden zijn, want ik kan er werkelijk niet mee uit de voeten! Mijn lijst is dan ook geen hogere wiskunde, maar gewoon een recht toe recht aan overzicht, maaaaar wel mooi een overzicht! Ik heb hem zowaar aan mijn telefoon weten te koppelen zodat ik hem tijdens het boodschappen doen altijd in kan zien.
En zo heb ik inmiddels dus een hele waslijst aan producten met bijbehorende prijzen en leverancier in mijn bezit! Gecategoriseerd!
Want hoe goed en gezond het ook voor je is om bewuster te gaan eten, je loopt er wel op leeg als je niet uitkijkt!
Boodschappen doen duurt dus tegenwoordig wel een stuk langer en is het even doorbijten, maar we beginnen het al te leren. En uiteindelijk komt het ons allemaal ten goede.

Het mooiste van alles is dat ik het nog leuk vind ook.... Het moet toch niet heel veel gekker worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten