maandag 2 februari 2015

De WAARHEID



Maandag 19 januari 2015.... (een paar weken geleden)

Niet vermoedend dat mijn kijk op de wereld drastisch zal gaan veranderen, ga ik aan het eind van de middag een van mijn twee jongens ophalen bij een vriendje. Terwijl nummer 2 aanhaakt bij het voetballen, klets ik nog even met de moeder in kwestie.
En dat gesprek zal me nog lang bijblijven...

Ze verteld me wat haar vooral bezighoudt.
En dan komt het. Ze verteld me de WAARHEID. Hoe zij, en haar man, al járen weten hoe de wereld écht in elkaar steekt en hoe het grotendeel van de wereld (waaronder tot op dat moment ikzelf ook behoor), geen idee hebben hoe wij letterlijk en figuurlijk geregeerd worden. Vol passie verteld ze een en ander en ondertussen denk ik 'nou, het zal allemaal wel meevallen' en schiet ik als automatisch in een soort van weerstand.
Ze schrijft een paar sites op en daarmee (en met mijn twee kids) ga ik weer huiswaarts.

Tja en wat dan?
Ik kan niet zeggen dat het me niks doet, want om een of andere reden gaan er allerlei belletjes in mijn hoofd af.
En dus besluit ik het briefje er de volgende dag toch maar even bij te pakken.

Op één van de sites staat een film. 'Oohh, 2 minuten, dat kijk ik wel even'. Tot ik nog een keer kijk en denk; 'F%^#@$@, 2 uur!!'. Dus besluit ik het introductiefilmpje, dat wel maar 2 minuten duurt en er naast staat, te gaan kijken.
Na 15 seconden ben ik echter óm! Ik ga de hele film kijken!!

Inmiddels is dit een paar weken geleden en wil ik eigenlijk tegen iedereen roepen:
WAKKER WORDEN!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten