woensdag 11 februari 2015

Wat een boer niet kent



Geen rode* E-nummers meer, zo gezond mogelijk en dus veelal biologisch eten.
Dat is kort samengevat de ommekeer hier in huis en wat we zoveel mogelijk nastreven.
En daar is helemaal niks geks of alternatiefs aan, voor degene die dat denken, want wij zijn gewoon heel gewoon.

En ook al was het licht in mijn bovenkamer aan, ik heb wel te dealen met nog 3 mannen in dit huishouden. Waarvan 2 (de kinderen...) niet de makkelijkste op eet gebied.
Nu komen ze uit dezelfde hoed als ik, want ik zal ruiterlijk toegeven dat ik ook nooit de makkelijkste was voor mijn moeder. Want 'wat een boer niet kent, dat vreet hij niet', was op mij van toepassing, maar ook zeker op mijn kinderen.
Dus ik hield mijn hart vast.

Maar tot mijn grote verbazing gaan ze er super makkelijk in mee?! Sterker nog, daar waar ze voor kort regelmatig riepen 'dat lusten wij niet', willen ze àlles proeven en proberen?!?!?!?!
En als bonus vinden ze 95% nog lekker ook!! (en wij ook. Ook een prettige meevaller).
Wauw! Dat maakt het leven meteen een stuk gemakkelijker...

Blijkbaar voelen ze zich er zelf ook goed bij, want ik viel laatst bijna flauw toen ze in een winkel een 'rood'* snoepje dat ze aangeboden kregen, afwezen? Mijn mond viel open! Het moet niet gekker worden!
Met een grijns van oor tot oor van trots (en om mijn gezichtsuitdrukking) verlieten we de winkel.
Ik ben trots!


* Een 'rood' product noemen wij hier in huis iets als er E-nummer inzit dat -in 'Weet wat er in uw eten zit'- met de kleur rood wordt aangeduid en absoluut vermeden moet worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten