donderdag 24 mei 2012

Franse praktijken

28 juni 2011




Wat hebben we toch een vreemd weer. Gisteren is het overdag fantastisch! Volop zon, warm (beetje benauwd), maar helemaal goed!
Om rond 19.00u betrekt het en wordt het donker. Om 19.50u breekt het los! Regen, hagel, wind! Even vrezen we voor een herhaling van 28 juni vorig jaar toen hier de bomen als takjes omvielen en een complete chaos veroorzaakte. Gelukkig blijft dat uit.
Ik heb om 20.00u een afspraak en hoewel ik iemand van de klok ben, wint de regen het deze keer van mijn principes, dus meld ik dat ik ietsje later ben.... Wat een weer!
Als ik tegen 23.00u weer in de auto zit zegt deze dat het buiten nog altijd 20 graden is. En ook nu, half 8 in de morgen, staan de tuindeuren hier al weer open. De zon schijnt en het is zalig buiten!
Het zijn echt van die Franse praktijken! In Frankrijk kan het namelijk ook regenen, om daarna het weer weer op te pakken als daarvoor. Ik mag dat wel. Doet me denken aan vroeger.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten