donderdag 10 mei 2012

Georganiseerd



Ik heb een vriendinnetje die heel georganiseerd is. Wij lijken in echt heel veel opzichten op elkaar, maar op dit gebied is zij duidelijk mijn meerdere. Zij heeft namelijk een organisatorisch en logistiek verantwoorde boodschappenlijst! Ze schijnt een bestandje in haar computer te hebben staan waarin ze wekelijks haar zaakjes keurig ordent en uitgeprint mee naar de Appie neemt. Echt om te gillen (maar eigenlijk zijn we gewoon stikjaloers, dus go girl!)!
Dus zodra zij boodschappen gaat doen heeft ze een duidelijk overzicht van wie wat wanneer eet, wat ze daarvoor nodig heeft en welke route ze aflegt. Mijn manier van boodschappen doen daarentegen lijkt meer op een wekelijks terugkerende work-out! Ik heb wel een lijstje, hoewel ik vaak ter plekke nog moet bedenken wat ik die week wil eten, maar ik zie de Albert Heijn doorgaans meerdere keren van voor tot achter en links naar rechts! Mijn boodschappen staan namelijk niet netjes geordend waardoor ik 20 keer terug moet lopen omdat ik de betreffende gang al weer voorbij ben. Ik leg dan meestal ook heel wat meters af en zie de diverse gangen zeker meerdere keren als ik er ben.
Ik heb het wel eens gedaan hoor, een logistiek verantwoord boodschappenlijstje maken. Mijn zus doet dat namelijk ook en eerlijk is eerlijk, het is natuurlijk hartstikke handig en heel efficiënt. Dus eigenlijk gewoon benijdenswaardig, maar ja, toch niet zo mijn ding. En daarbij, op deze manier heb ik toch mooi mijn work-out voor de week weer te pakken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten