dinsdag 15 mei 2012

Wortelstamp



Het is dan wel half mei, maar aangezien het buiten nog niet bijna aanvoelt als lente, maak ik vandaag weer eens lekker een winterse pot: wortelstamp!
Heerlijk! De enige wortelstamp die ik eet (en lust) overigens is die van mijn eigen moeder. Niet ongebruikelijk, geloof ik, dat je vooral je eigen moeders kookkunsten het meeste waardeert.
Vandaag dus 'wortelstamp oma Elsje' op het menu. Ik draag niet vaak een schort, maar nu wel, want met de wortels schrapen zit ik (en de muur en de keukenkastjes...) helemaal onder de sap die er vanaf spat bij het schrapen (volgens mij doe ik hier iets verkeerd). Maar het is de moeite waard, want het resultaat is onovertreffelijk!
Dat mijn kinderen roepen dat ze hem niet lekker vinden, heeft niks te maken met het recept, noch met mijn kookkunsten, want zei lusten nou eenmaal gewoon niks (waar ze overigens aan tafel wel eerlijk op terugkomen. Toch lekker! Natuurlijk is dat lekker!).
Vanavond dus lekker wortelstamp. Mmmm.
Smakelijk eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten