dinsdag 8 mei 2012

Proef op de som



Afgelopen week schreef ik over de '7 redenen'. Nu vroeg ik me af of die theorie ook op andere gebieden toepasbaar zou zijn. Bijvoorbeeld op schoonmaken. En daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter. Juist ja, door de proef op de som te nemen. En dus ging ik gisteren aan de slag.
Met stevige tegenzin (5). En daar heb ik dan direct 1 van de 7 redenen te pakken. Maar helaas, ook als ik eenmaal lekker bezig ben, krijg ik er niet meer zin door.
En hoofdpijn had ik niet toen ik begon, maar toen ik klaar was, wel rugpijn (1)! (ik denk dat Joep hier wel een remedie tegen weet vanavond...).
Jonger word ik er ook niet van (2), want ik zie er na verloop van tijd juist vooral belabberd uit. Shirt uit mijn broek, ik stink en de vermoeidheid is van me af te lezen. Over mijn nagels nog maar te zwijgen! Ik ben gesloopt na dat schrobben en boenen. Niet echt bevorderlijk dus voor mijn jeugdige uitstraling...
Nog één van de redenen is dat ook één keer per week (3) loont en die rede omarm ik met liefde en plezier. Eén keer per week vind ik echt ook wel meer dan voldoende. Of het mijn immuunsysteem ten goede komt, geen idee, want daar mankeerde toch al niks aan (hm, misschien wel juist door die 1 keer per week?).
Maar eerlijk is eerlijk, poetsen bevordert wel mijn creativiteit (4), maar het heeft helaas geen zin al die creativiteit. Ik kom mezelf dan volgende keer weer keihard tegen. Want creatief poetsen komt het eindresultaat meestal niet ten goede. Dus hier heb ik ook niks aan.
Dat poetsen mijn maandagdip vermindert (7) is deels waar, want als het hier eenmaal weer opgeruimd en schoon is, voelt dat goed.
Maar dat goede gevoel is meestal maar van heel korte duur, want de stress (6) die een schoon huis met 2 kinderen oplevert, weegt niet op tegen die 5 minuten goed voelen. Want iedere kruimel die ik nu zie vallen, ieder pluisje dat ik zie, bezorgt me hevige stress....

Kortom, ook op het gebied van poetsen zijn er geen 7 redenen te bedenken om het zo vaak mogelijk te doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten