vrijdag 25 mei 2012

Vrij



Op de school van onze kinderen zijn de kleuters om de week op vrijdag vrij. En aangezien ik ze nog allebei in de kleutergroep heb zitten, hebben we dit weekend een extra lang Pinksterweekend, want ook vandaag zijn ze vrij.
En omdat het prachtig weer is gaan we met een stel naar zo'n gemeentespeeltuin. Je neemt je eigen tas vol eten en drinken mee, want dat is er niet, maar aan speelmogelijkheden des te meer vermaak. Zodra ik een voet op het terrein zet moet ik mijn kinderen in hun nekvel vasthouden om te voorkomen dat ze wegschieten. Eerst een plekje zoeken waar wij ons kunnen installeren. Zodra ik een bankje in de zon heb gevonden zijn ze weg. De ochtenden zijn nog best fris, maar binnen een paar minuten heb ik mezelf ontdaan van mijn vestje en jasje, want in de zon is het zalig. Het waait stevig, dus ook geen last van straaltjes zweet die over je rug of buik hun weg naar beneden zoeken.
En terwijl wij genieten van de zon zijn de kinderen in geen velden of wegen te bekennen. Heerlijk! Nu eens niet om de 10 seconden 'mama, kom eens'. Nee, ik mag zitten! Alleen Valentijn komt met enige regelmaat voorbij gelopen om te zien of er misschien iets te halen valt. Olivier zie ik alleen af en toe ergens vanuit een ooghoek rondrennen.
Ergens begin van de middag gaan we weer richting huis (eenmaal thuis vraag ik me af waarom eigenlijk, want het was daar zo fijn).
De zon heeft heeft zijn werk gedaan en door de wind heb je niet in de gaten wat hij doet. Mijn ene vriendin meldt 's avonds dat ze is omgedoopt tot roodborstje en ik ben benieuwd of de andere zich nu ongemerkt tussen de kreeften kan begeven...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten