donderdag 15 november 2012

Amber Albarda, deel II



Een tijdje geleden schreef ik over het boek ' Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'  van Amber Albarda.
Ondanks mijn ernstig zwakke ruggengraat, heb ik toch echt wel een paar weken (een beetje ...) rekening gehouden met wat ze allemaal schreef. Toch wel (bijna) twee maanden heb ik mijn eetgewoonten (tot op zekere hoogte) aangepast.
Zo voerde ik het drinken van 1 1/2 tot 2 liter water per dag in. Dat is gezond zeggen ze. Dat zal best, maar ik werd op een gegeven moment, naar mijn mening, toch wel rond. Zo erg zelfs dat ik serieus heb overwogen om een zwangerschapstest te doen, want zo zag ik er ook uit toen ik (23 weken...) zwanger was! Dat ik het niet gedaan heb, is heel simpel te verklaren: ik was veel te bang voor de uitslag...
Tot ik bedacht dat ik niet meer at (maar ook niet minder) dan voorheen, dus dat het wel eens aan die overload aan water kon liggen. Ik was gewoon een lopende waterballon geworden! Misschien moest ik eens ophouden met mijn organen te willen leren zwemmen en vertrouwen hebben in mijn lichaam. Ik heb namelijk nooit een moeilijk lichaam gehad (er alleen moeilijk over gedaan..) en kon altijd eten wat ik wilde.
Dus ik ben gestopt met in ieder geval zoveel water te drinken en ik moet zeggen, mijn lichaam begint weer heel langzaamaan in zijn oude vorm terug te keren.
Haleluja! Gezond eten en leven prima, maar laat mij maar schuiven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten