vrijdag 16 november 2012

Lezen



Olivier zit, zoals gezegd, in groep 3.
Dat betekent dat hij nu, onder andere, leert lezen en schrijven. Hartstikke goed en fijn natuurlijk, maar niet altijd handig voor ons ouders... Als ze nog niet kunnen lezen kun je namelijk ongestoord een boek als 50 tinten lezen bijvoorbeeld, zoals ik in de zomer deed. Of kun je een verhaal anders vertellen dan dat de auteur het bedacht en geschreven heeft en kunnen ze nog geen dingen lezen die jij niet wilt dat ze weten (zoals cadeausuggesties voor bijv. jawel... Sinterklaas).
En nu valt er net zo'n weekkrantje bij ons op de mat. En zoals ik de afgelopen weken al heb meegekregen dat Olivier nu ook dingen van de tv oppikt en over mijn schouder meekijkt als ik aan mijn laptop dit zit te schrijven ('waarom staat daar Olivier?') leest hij nu dus ook moeiteloos dat die bejaarde bebaarde man zaterdag bij ons in het dorp aankomt. En als ik nou ergens geen behoefte aan heb, is dat we die kerel overal en nergens moeten gaan opzoeken. Hij bezorgd de kinderen (en mij...) al stress (met 'gezellig' gedrag als resultaat) genoeg!
Dus fantastisch hoor dat hij het zo goed doet, maar dat kunnen lezen is toch niet altijd even handig...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten