zondag 18 november 2012

Stoomboot


Het vaarseizoen is weer voorbij, dus is het tijd om de boot naar de stalling te brengen voor zijn 'winterslaap'.
Dit seizoen is technisch gezien niet ons beste seizoen geweest. Om te beginnen lag de sloep al maanden later dan de bedoeling in het water en vervolgens was er iedere tocht wel íets.
De laatste keer hadden wij halverwege een gezellige tocht met mijn zus en zwager  ineens een stoomboot in plaats van een sloep!
Sindsdien lag hij, letterlijk en figuurlijk, stil in de haven, want zelfs na reparatie was er geen muziek in te krijgen!
En nu is het vaarseizoen voorbij en zou Joep hem gisteren van de haven naar de werf brengen voor zijn 'winterslaap'.
En zoals al het hele seizoen het geval, ging ook deze tocht niet zonder slag of stoot... 
Al om half acht vertrok Joep zodat hij op tijd terug zou zijn en we nog iets aan de dag zouden hebben.
Bij aankomst bleek dat de afdekhoes als centrale verzamelplaats was gebruikt door de meeuwen uit alle windstreken, want de hoes (gelukkig dat er een afdekhoes opzit...) was compleet onder gepoept, dus was hij nu wit in plaats van grijs... Ik geloof dat niet alleen ik er ondertussen het schijt van heb...
Om half 9 stond hij alweer voor mijn neus, want hij kreeg de sloep niet aan de praat. Goh! Je meent het?
Ik sta er inmiddels al niet meer van te kijken.

Uiteindelijk startte hij en kon hij onderweg. Op ongeveer 200 meter voor de werf begon de motor weer te piepen (en uit ervaring kan ik melden dat dat geen bescheiden piepje is...) en te roken. Jammer dat Joep geen mijter bij zich had, want de stoomboot van Sinterklaas verbleekt er bij...
Maar, hij heeft het gered, met de hakken over de sloot, dat wel. Poeh hé!

Uiteindelijk was hij om 17.00u thuis en kan het weekend alsnog beginnen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten