donderdag 1 november 2012

Kelder

Zo ziet onze kelder er (helaas) niet bepaald uit, maar daarvan plaats ik geen foto, want ik ben wel goed, maar niet gek natuurlijk....

Heel het dorp staat hier op zijn kop. Rioleringen worden vernieuwd, straten opnieuw ingericht en waterleidingen vervangen. Het betekent dat je nergens met goed fatsoen door kunt en je hals, nek en nieren breekt over de openliggende stoepen, losliggende stoeptegels, bergen zand en werklui.
Het vervangen van de waterleidingen betekent dat ze bij iedereen binnen moeten. En dus ook bij ons. Dat ze al om half 8 op de stoep staan vind ik nog niet zo heel erg, dat onze leiding in de kelder loopt wel.... Het betekent namelijk dat ik de kelder helemaal leeg moet maken. Op zich geen overbodige luxe om hem eens op te ruimen, maar het is een hels karwei. Je wilt niet weten wat er allemaal uitkomt! Met andere woorden: wat er allemaal staat (waar we het bestaan niet eens meer van wisten)!
Van mijn moeder heb ik geleerd dat je, zodra je aan het laatste van iets begint, je het direct op je boodschappenbriefje moet zetten, zodat je nooit mis pakt. Nou, dat was een wijze les, want dat doen we dus ook nooit... Maar niet alleen zetten we iets op ons lijstje als we aan de laatste pot beginnen, als het in de aanbieding is, zijn we ook de beroerdste niet om er maar meteen een paar extra van mee te nemen.
En als je dit gedrag een paar jaar vol weet te houden, nou dan krijg je op een gegeven moment een aardige voorraad (en dan kan het dus voorkomen dat je op een gegeven moment dingen koopt, die je gewoon nog in de kelder had staan, simpelweg omdat je het niet meer weet...).
En dus werd de kelder leeg gemaakt. Jemig, wat een hoop. Dat het er allemaal in paste?! (ik hoop maar dat ik geen onverwacht bezoek krijg, want alles staat in de kamer en ik schaam me dood, wat een puin!)

Inmiddels is dit een paar weken geleden en ben ik de werklui eigenlijk wel dankbaar. Ik heb eens even goed schoon schip (kelder...) gemaakt. Dingen weg gegooid, opgegeten, gereorganiseerd, ik weet weer wat ik in de kelder heb staan, het ziet er netjes uit en niet geheel onbelangrijk....je kunt er weer gewoon met goed fatsoen in! Ook best handig...
Dus, hoe irritant ook dat ze overal en nergens bezig zijn, soms levert het je zowaar ook nog iets op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten