zondag 11 november 2012

High tea



Een vriendinnetje heeft een uitnodiging voor een high tea ontvangen en vraagt me of ik denk dat dat iets voor haar is.
Een tijdje geleden had ik hard gelachen en volmondig 'nee' geroepen, want dat soort 'opzitdingen' is niks voor ons. Maar nu reageer ik iets genuanceerder. Een paar maanden geleden heb ik zelf namelijk een high tea gehad en het leek in niks op wat ik er van verwacht had. Het was niet over de top engels, met gekruiste voetjes onder je stoel, een plank tegen je rug om rechtop te kunnen zitten, een soepjurk aan en een hoedje op, een aangemeten accent met hoog tuut-tuut-tuut gehalte en een hoog pinkje bij een overdadig gedecoreerd onmogelijk theekopje. Het werd ook niet geserveerd op een belachelijk klein rond tafeltje.
De zo typische etagère kwam er uiteraard wel al te pas en lots of tea (maar ook koffie), maar het was gewoon kei gezellig. Gewoon aan een grote tafel waar ook schalen met allemaal lekkere dingen stonden. Want vooral dat laatste (inclusief het gezelschap natuurlijk...) maakte dat de high tea helemaal leuk was.
Dus vriendin: ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten