donderdag 8 maart 2012

34

    
Nee, niet mijn leeftijd....
Nee, het gaat over Diptyque 34. Ik was, na jaren hetzelfde te hebben gebruikt, weer eens toe aan een nieuw parfum. Alleen, ik vind dat zóóóó moeilijk! Bovendien word ik instant depressief als ik een parfumerie binnenstap. Leuk hoor al die flesjes, potjes en make-upjes, maar ik kan er niks mee. Laat me los in een kledingzaak en ik weet me wel raad, maar een parfumerie... Ik had al eerder een halve middag in een parfumerie rondgehangen, maar zoals meestal het geval, met mijn geld nog op zak, weer rechtsomkeert gemaakt (dit is dus ook het enige soort winkel waar Joep mij met een gerust hart én creditcard naar toe laat gaan). Ze snappen me ook nooit volgens mij (of luisteren simpelweg niet, dat kan ook). Want terwijl ik zeg dat ik niet van die frisse bloemengeuren houd (ik vind ze naar wc spray ruiken), komen ze daar toch steevast mee aanzetten (alsof je in een bruidszaak zegt dat je géén kant wilt en ze je vervolgens een jurk overladen met kant laten zien?!). Snap ik niet. Nee dus! Geen frisse bloemengeuren! Maar goed, dus nog steeds geen parfum! Waarom wil ik eigenlijk een nieuwe geur? Wat doe ik mezelf (en het winkelpersoneel) aan? Tja, lastig uit te leggen, maar ik wil gewoon weer eens wat anders. Die ik heb past even niet meer zo goed bij me.
Tot ik op het schoolplein een moeder sprak en die rook me toch lekker?! Díe moest ik ook hebben!
Dus, op naar de winkel met twee kids in mijn kielzog (want als mama iets in haar kop heeft...) . Leuke winkel, kei leuk mens die me hielp, de kinderen mochten de halve tent afbreken, dus wat wil je als klant nog meer. Heerlijk! Zoals gebruikelijk twijfelde ik weer. Ter vergelijking van alles geprobeerd, maar uiteindelijk toch het pand verlaten met de geur waar ik voor kwam: Diptyque 34. 
Thuis bleef ik maar aan het flesje ruiken. Lekker? Toch? Ja, lekker! Ja echt? Hm, weet niet. Nog een keer. Ja lekker! Toch? Benieuwd als ik hem morgen op doe.
En toen brak de verwachtingsvolle nieuwe dag aan. Klaar voor de dag, dus kom maar op met nummertje 34!
Bah! Bah! Bah! Heel de dag heb ik mezelf geroken! Heel de dag was ik me bewust van die geur! En die geur past helemaal niet bij mijn huid! Natuurlijk zo'n wijsheid zo oud als de weg naar Rome; wat de een kan dragen, kan de ander niet per definitie ook dragen vanwege de zuurgraad van je huid. Ja joh, is me bekend. Ik was ook al niet overtuigd in de winkel en tja, dan moet ik het dus eigenlijk gewoon ook niet doen. Dat weet ik (eigenlijk) ook wel. Dom dom dom.
Dus, 1 keer gebruikt, staat ze nu gewoon in het doosje werkeloos te staan.... 
Eeuwig zonde natuurlijk. Vind ik ook. Dus als je fan bent, of er één kent, ik heb een nieuwe fles staan!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten