vrijdag 9 maart 2012

Poep




Ik snap het dat mensen een hond (of een ander huisdier) hebben. Echt, dat begrijp ik. Sommige zijn ook best leuk (hoewel mijn kinderen er steevast niks van moeten hebben).
En de honden neem ik in deze ook niks kwalijk, maar waar ik wel schijtziek (letterlijk) van word, is die hondenpoep op de stoep. Echt serieus: gadver!
En waarom? Waarom midden op de stoep? Waarom ruim je dat niet op? Geen leuk werk, nee dat snap ik (één van de redenen waarom ik geen hond hoef), maar laat ze dan op de daarvoor bedoelde plaatsen uit! (Of zet hem anders voor je eigen deur!)
Onze buurt heeft (helaas) een hondenuitlaatplaats en -route en echt, geloof me, meer dan genoeg ruimte om met je hond te wandelen en hem zijn behoefte daar te laten doen.
Waarom dan toch op de stoep?!?!

Binnenkort is het landelijke opruimdag, waar we van een buurtgenoot al een bericht en uitnodiging voor ontvingen. Persoonlijk vind ik dit een mooie gelegenheid voor de hondenbezitters om onze straat en stoep weer eens poepvrij te maken en op te frissen (zodat we er weer met goed fatsoen kunnen lopen, de kinderen weer 'gewoon' achterwaarts kunnen huppelen en zorgeloos kunnen vallen)!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten