zaterdag 17 maart 2012

Groene vingers



Ik heb geen groene vingers. Geweldig als je ze hebt. Mijn moeder had ze, maar ik heb ze duidelijk niet van haar geërfd.
Maar ik probeer het steeds weer. De aanhouder wint toch? Toch niet vrees ik. Want iedere keer wordt me  weer pijnlijk duidelijk dat ik geen groene vingers heb. Wéér geld weggegooid. Zodra ik nieuwe planten in huis heb ben ik helemaal blij. Helemaal leuk. En die ene plant staat precies zo mooi als ik het vooraf bedacht had. Maar, na een paar weken, zie ik ze alweer aftakelen.
Ik heb 1 pot met een paar planten en die heb ik inmiddels al jaren?! Ik vergeet ze steevast water te geven (gewoon omdat ik niet gewend ben dat planten zo lang leven bij mij), maar iedere keer krabbelen ze weer stoer overeind zodra ik ze water heb gegeven. Kanjers!
Maar de rest van wat ik in huis haal? Dus neem ik vandaag maar weer afscheid van een paar planten.
Het lijkt wel een complot!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten