donderdag 15 maart 2012

Lentekriebels




De zon schijnt volop, het kwik probeert zich heel langzaam omhoog te werken, het zelfs echt lekker buiten en ik krijg de lentekriebels!
Ik wil ontwaken uit mijn winterslaap, mijn 'hol' opruimen en naar buiten! Zomerkleren aan, zonnebril op en bloemetjes in huis halen! Er ontketent zich een bescheiden wervelwind in mij, want ik wil opruimen! Ik wil een opgeruimd, leeg huis. Alles wat overbodig is, waar ik me aan stoor (bij voorkeur hetgeen niet van mij is) gaat het huis uit. Daarna is de tuin de klos. Eerst vlieg ik door de voortuin en pak daarna de achtertuin ook nog even snel mee (nog iets voor op mijn wensenlijstje: een tuinman). De blaren staan op mijn handen, máár het begin is gemaakt.
Laat dat kwik maar stijgen! Ik ben er klaar voor!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten