woensdag 21 maart 2012

De zandbak



Het is weer mooi weer!! Jippie!
Nu hopen dat we én een mooi voorjaar én een mooie zomer krijgen! Of ben ik nu te veeleisend?
Een nadeel van het mooie weer is wel 'de zandbak'. Heel het jaar door moet ik al opletten bij het uitdoen van schoenen en het op de kop houden van broeken, want er kan zomaar een bak zand uitvallen door die fijne zandbak op school. Ik háát zandbakken!

Maar nu het weer officieel mooi weer is kunnen ze er thuis ook weer in. Want we hebben er zelf ook één. Onbegrijpelijk. Vind ik zelf ook. Ik denk dat het een moment van verstandsverbijstering was toen ik er mee instemde. Het argument destijds was dat ze er zo leuk in spelen. Nou, dan vervelen ze zich maar een keer! Echt, 5 minuten nadat de laatste hand aan de zandbak was gelegd, had ik er al spijt van.
Heel de dag loop je te zwoegen op je huishouden en voor je goed en wel klaar bent, voel je het al weer onder je voeten knarsen. Nu vind ik het huishouden persoonlijk toch al een ondankbare (en ondergewaardeerde) taak, dus ik denk dat ik het mezelf dit voorjaar en deze zomer maar eens makkelijk maak. Gewoon af en toe een veger door het huis en me verder niet te druk maken.
Gaan jullie maar lekker in de zandbak spelen jongens! Mama heeft sabbatical!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten