donderdag 15 maart 2012

En bedankt...




Op school hebben ze de verkeersweek achter de rug. Nu hebben we die vorig jaar ook al meegemaakt, dus kan ik uit ervaring meedelen dat we er ook nog niet van af zijn...
Ieder bord dat we tegen komen wordt beschreven, benoemd en uitgelegd. Zelfs al we gewoon thuis zijn, gaat het er over en wordt er in ieder tijdschrift of krant gezocht naar verkeersborden of worden ze getekend. Hartstikke goed natuurlijk, want niks fijner als ze iets van de verkeersregels snappen. Alleen duurt dit soort dingen altijd tot in de treuren.
Nu wil het geval dat we een spelletje hebben dat over de verkeersregels gaat. Dat was ik al lang en breed vergeten (of misschien had ik het verdrongen), maar papa blijkbaar niet.
'Goh jongens, weten jullie dat we daar een spelletje van hebben'. Die scoorde punten! Tenminste, bij de kinderen... Want 'morgen' mochten ze dat spelletje doen. En bedankt papa! Want drie keer raden wie dat spelletje met ze mag gaan zitten doen? Juist ja, ik en ik vind spelletjes doen helemaal niet leuk!
Ik denk dat ze vandaag iets langer op mogen blijven. Tot papa thuis komt....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten